Auxiliars Administratius Ajuntament de Barcelona
Presentació
¡Us presentem l'Oposició Cos Auxiliars Administratius Ajuntament de Barcelona!
Aquesta categoria permet realitzar funcions auxiliars administratives als diferents serveis de l'organització municipal, que inclouen la gestió informàtica de dades a les aplicacions i de la documentació, dins dels processos administratius. També permet desenvolupar funcions d'atenció al ciutadà, d'inspecció i de suport a altres processos de l'organització.
Retribució: 20.000-22.000€ / bruts anuals.
Titulació: Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria, equivalent o superior.
Programa
1. La Constitució espanyola de 1978. Principis general. Drets i deures fonamentals dels espanyols. Garanties constitucionals. El Govern i l'Administració de l'Estat. El poder legislatiu. El poder judicial. Organització territorial de l'Estat.
2. L'Estatut d'autonomia de Catalunya.
3. L'organització municipal: el règim especial del municipi de Barcelona. L'organització política (Consell Municipal, les Comissions del Consell Municipal, Comissió de Govern, l'alcalde/essa, tinents d'alcalde, els/les regidors/es, la Junta de Portaveus) i l'organització executiva. La descentralització territorial: Els districtes. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantils i fundacions públiques. La Carta Municipal.
4. L'estructura del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius: regulació.
5. L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. Requisits dels actes administratius. L'eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. El silenci administratiu. Revisió d'ofici. Recursos administratius.
6. Els tributs i taxes municipals. Concepte. Referència als principals tributs municipals (especialment impost sobre béns immobles, impost sobre activitats econòmiques, impost sobre vehicles de tracció mecànica, impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana).
7. Les formes d'activitat administrativa de les entitats locals. L'activitat de foment: especial referència a les subvencions. Les llicències i autoritzacions administratives: classes. La declaració responsable i la comunicació prèvia.
8. El Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes vigent de l'Ajuntament de Barcelona. Drets a les persones LGTBI (Article 3 i Disposició final setzena de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets a les persones LGTBI).
9. La protecció de dades de caràcter personal. El règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Drets, deures i garanties derivades del règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Dret d'accés als serveis públics i a la informació pública.
10. El règim jurídic de la funció pública espanyola. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP). El personal al servei de les administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari.
11. L'accés a l'ocupació pública. L'oferta pública d'ocupació. La selecció de personal: sistemes de selecció, requisits de participació i procediment selectiu. La selecció del personal interí. La promoció interna. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Les situacions administratives.
12. Recepció i registre de documents. Organització dels documents administratius. Arxivament de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Gestió dels documents electrònics. Identificació, certificació digital i signatura electrònica.
13. Documentació administrativa: estructura i criteris de redacció de la carta, el certificat, la citació la diligència, la notificació i la sol·licitud. Els usos no sexistes ni discriminatoris de la llengua en el llenguatge administratiu.
14. L'atenció a la ciutadania a l'Ajuntament de Barcelona, els canals de comunicació: presencials, telefònics, en línia. El web de l'Ajuntament de Barcelona. La carta de serveis d'atenció a la ciutadania. La Seu electrònica i punt d'accés general electrònic. Oficina virtual de tràmits. Tràmits telemàtics.
15. Barcelona ciutat de la cultura: museus i biblioteques. Les festes tradicionals de la ciutat.
16. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.
17. Word Microsoft Office: Treball amb documents, millora i revisió. Formats de text i de pàgina . Notes, numeració i vinyetes. Tabulacions. Estils i temes. Revisió ortogràfics.
18. Word Microsoft Office: Taules. Imatges. Elements gràfics. Formularis. Plantilles . Impressió de documents.
19. Excel Microsoft Office: Creació i edició de fulls de càlcul. Aplicació de formats a les dades. Operacions amb full de càlcul. Introducció de dades. Aplicació formats i formats avançats.
20. Excel Microsoft Office: Funcions. Gràfics. Plantilles. Bases de dades. Taules dinàmiques. Protecció de dades. Impressió.
Exercicis
Prova de coneixements que consta de dos exercicis (obligatòria i eliminatòria) (màxim 60,00 punts):
- Primer exercici. Prova pràctica (obligatòria) Aquest exercici consistirà en la resolució d'un supòsit pràctic format per un qüestionari d'un màxim de 30 preguntes tipus test, d'acord amb els àmbits funcionals existents a l'organització relacionats amb el temari. Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies i les respostes en blanc no restaran puntuació. Aquest exercici és obligatori i serà qualificat de 0 a 25 punts. b.
- Segon exercici. Test de coneixements del temari (obligatòria) Aquest exercici consistirà a donar resposta a un qüestionari d'un màxim de 70 preguntes tipus test, relacionades amb el contingut del temari. Cada pregunta tindrà quatre alternatives de resposta de les quals només una serà correcta. Totes les respostes correctes tindran el mateix valor. Les respostes errònies descomptaran una quarta part del valor d'una resposta correcta i les respostes en blanc no restaran punts
Prova de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria).
Restaran exemptes de la realització d'aquesta prova les persones aspirants que acreditin el nivell C1 de català.
Prova de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria).
Quedaran exemptes d'aquesta prova les persones aspirants que tinguin nacionalitat espanyola. També restaran exemptes les persones que, tot i no tenir la nacionalitat espanyola, puguin acreditar el nivell B2 de castellà.
Fase de Concurs de mèrits ( màxim 40 punts ).
Fase de Formació pràctica selectiva.
Les persones nomenades funcionàries en pràctiques han de superar un període de formació pràctica selectiva amb la durada de 2 mesos.
Modalitats
Online
Les classes tenen lloc per videoconferència, en temps real. Evita desplaçaments i focalitza tots els esforços en la preparació de l'oposició. Les classes quedaran gravades i disponibles per a consulta durant un període de temps. Des del primer dia tindràs accés al Campus Virtual, la plataforma on trobaràs el cronograma de l'oposició, l'accés a les classes, material i recursos complementaris, així com fòrums i missatgeria per comunicar-te amb companys i preparadors. Tots els avantatges de les classes presencials, ara, sense sortir de casa.
Presencial
Les classes tenen lloc a Barcelona. Al nostre centre trobaràs tots els recursos que necessites per maximitzar la teva experiència preparant l'oposició. A més, tindràs a la teva disposició els coordinadors d'oposicions, preparadors i un equip humà que treballa per a tu amb un objectiu clar: fer tot el possible perquè superis la teva oposició amb èxit.
Acudir presencialment a classe també et permetrà estrènyer llaços amb altres opositors. Descobriràs que els teus companys d'oposició no són competència sinó que es convertiran, des del primer dia, en perfectes companys de viatge.
Aquesta modalitat inclou accés al nostre Campus Virtual, la plataforma amigable i senzilla on trobareu material complementari i recursos molt útils per a la superació de les proves de l'oposició.
Convocatòries d’Oferta d’Ocupació Pública
Total de places distribuïdes 2025:
- 66 places del torn lliure
- 6 places del torn de reserva
ACOMPANYAMENT INDIVIDUALITZAT
Sempre tindràs a la teva disposició tot l'equip CEF.–
Voleu conèixer més sobre com és l'acompanyament individualitzat de CEF? Demana informació i resol tots els teus dubtes.
Preparadors i professors
Coordinador d'oposicions
Caps destudis
Assessors de formació
Calendari
Grupo | Fecha de inicio | Horario (*) |
---|---|---|
Inicial | 16 de setembre de 2025 | Dimarts, de 16 a 19 h |
Centro | Grupo | Fecha de inicio | Horario (*) |
---|---|---|---|
Barcelona | Inicial | 16 de setembre de 2025 | Dimarts, de 16 a 19 h |
(*) Els horaris de classe poden experimentar alguna variació, segons calgui reajustar els grups d'acord amb el nombre d'alumnes matriculats. Excepcionalment, al llarg de la preparació, els horaris, el nombre d'hores i fins i tot els dies de classe poden variar per necessitats acadèmiques.
Preus
Precio (*) | |
---|---|
Matrícula | 50 € |
Preparació | 138 €/mes |
El temari està a disposició dels alumnes al CAMPUS virtual del CEF.- sense cost addicional